Forum www.kmlublin.fora.pl Strona Główna www.kmlublin.fora.pl
Forum o komunikacji miejskiej w Lublinie - integralna część strony km-lublin.strefa.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciepły guzik
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kmlublin.fora.pl Strona Główna -> Ogólnie o komunikacji miejskiej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Środa, 14 Grudzień 2011 20:17    Temat postu:

No a ja jakoś się nie spotkałem w tym tygodniu, żeby w Citaro CG nie był aktywny. Jechałem Citaro kilka razy i za każdym razem pasażer musiał sobie każde drzwi otwierać. A widzę, że teraz poprawili w Citaro. Bo w Conecto było można nacisnąć CG jeszcze przed przystankiem i potem drzwi się otwierały już, a w Citaro z początku było tak, że dopiero jak kierowca zezwolił na otwarcie drzwi dopiero działał CG. A teraz już sobie naciskam jak wjeżdża na przystanek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fafik
Administrator



Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Długie 02
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Środa, 14 Grudzień 2011 21:39    Temat postu:

Zawsze kierowca musi zezwolić na użycie CG. Naciskanie "STOP" przed zaświeceniem się czerwonych diod działa jak zwyczajny STOP, a nie CG.
To, że tak Ci się wydaje to oznacza, że wtedy kierowca po prostu sam otworzył drzwi Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Środa, 14 Grudzień 2011 21:44    Temat postu:

To niemożliwe. Bo np dziś na każdym przystanku kierowca nie otwierał. I nacisnąłem jak wjeżdżał na przystanek nim się diody świeciły i się drzwi otworzyły. Ale tylko moje, ostatnie nie. Czyli kierowca nie otwierał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fafik
Administrator



Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Długie 02
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Środa, 14 Grudzień 2011 21:59    Temat postu:

pablo napisał:
To niemożliwe. Bo np dziś na każdym przystanku kierowca nie otwierał. I nacisnąłem jak wjeżdżał na przystanek nim się diody świeciły i się drzwi otworzyły. Ale tylko moje, ostatnie nie. Czyli kierowca nie otwierał.


To jest coś dziwnego. To nie powinno być możliwe moim zdaniem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czwartek, 15 Grudzień 2011 8:04    Temat postu:

Fafik to ja przyjrzę się temu bliżej Wink Ale moim zdaniem mam rację, bo to by musiały być zbiegi okoliczności jakby tak nie było...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czwartek, 15 Grudzień 2011 12:43    Temat postu:

No i dziś przyjrzałem się temu akurat w Conecto 2337. I kierowca nie otwierał 3 i 4 drzwi tylko był CG. I na 3 przystankach widziałem jak ktoś nacisnął CG jeszcze przez wjazdem do zatoczki w 3 lub 4 drzwiach, zapalił się znak STOP nad przegubem. I albo 3 albo 4 drzwi się otworzyły bez kolejnego naciskania. Czyli to tylko potwierdza co wczoraj pisałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MateuszM121M




Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czwartek, 15 Grudzień 2011 16:51    Temat postu:

A w Conectach przypadkiem nie jest tak, że kierowca może sterować jedynie drzwiami z pierwszej sekcji autobusu, a 3 i 4 są obsługiwane tylko i wyłącznie fotokomórkami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebastian




Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czwartek, 15 Grudzień 2011 21:00    Temat postu:

MateuszM121M napisał:
A w Conectach przypadkiem nie jest tak, że kierowca może sterować jedynie drzwiami z pierwszej sekcji autobusu, a 3 i 4 są obsługiwane tylko i wyłącznie fotokomórkami?
Nie, kierowca ma wybór w jaki sposób będą otwierane 3 i 4 drzwi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tzatik
Gość






PostWysłany: Środa, 21 Grudzień 2011 21:05    Temat postu:

Dziś na drzwiach Solarisa i Mercedesa, którymi jechałem (na innych, które widziałem też) były już nalepki "OTWÓRZ DRZWI PRZYCISKIEM" W przegubowym Conecto zdarte były te duże nalepy a zostały samy nowe naklejki.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czwartek, 22 Grudzień 2011 12:54    Temat postu:

tzatik napisał:
Dziś na drzwiach Solarisa i Mercedesa, którymi jechałem (na innych, które widziałem też) były już nalepki "OTWÓRZ DRZWI PRZYCISKIEM" W przegubowym Conecto zdarte były te duże nalepy a zostały samy nowe naklejki.


W Autosanach też już są. Nie ma ich w trolejbusach Solaris, ale chyba w nich też miał być CG
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fafik
Administrator



Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Długie 02
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czwartek, 22 Grudzień 2011 15:16    Temat postu:

Może jeszcze pojawią się te naklejki. W końcu do wejścia tego w życie został ponad tydzień.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebastian




Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czwartek, 22 Grudzień 2011 18:45    Temat postu:

Oby nie była to jedyna forma informowania o tym rozwiązaniu. Póki co nie było informacji na ekranach w Solarisach i Mercedesach Conecto czy na plakatach...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tzatik
Gość






PostWysłany: Czwartek, 29 Grudzień 2011 11:18    Temat postu:

Cytat:
Ciepły guzik

Szanowni Pasażerowie.

W trosce o komfort podróży ZTM w Lublinie od 2 stycznia 2012 r. wprowadza otwieranie drzwi za pomocą tzw. ciepłego guzika. Otwieranie drzwi przez pasażerów zapobiegnie wychłodzeniu pojazdów zimą, a latem pozwoli utrzymać optymalną temperaturę w pojazdach klimatyzowanych.
Podobne rozwiązanie funkcjonuje w innych miastach, m.in. w Poznaniu i Warszawie.


więcej... [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fafik
Administrator



Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Długie 02
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czwartek, 29 Grudzień 2011 12:51    Temat postu:

ZTM Lublin napisał:


[size=large]Ciepły guzik
[/size]

Szanowni Pasażerowie.

W trosce o komfort podróży ZTM w Lublinie od 2 stycznia 2012 r. wprowadza otwieranie drzwi za pomocą tzw. ciepłego guzika. Otwieranie drzwi przez pasażerów zapobiegnie wychłodzeniu pojazdów zimą, a latem pozwoli utrzymać optymalną temperaturę w pojazdach klimatyzowanych.
Podobne rozwiązanie funkcjonuje w innych miastach, m.in. w Poznaniu i Warszawie.


Czym jest ciepły guzik?

"Ciepły guzik" to specjalny rodzaj przycisku umieszczony wewnątrz i na zewnątrz pojazdu, tuż przy drzwiach. W momencie zatrzymania pojazdu na przystanku kierowca uaktywnia działanie przycisku, który po wciśnieciu przez pasażera powoduje otwarcie drzwi.

Czy pojazdy wyposażone w funkcję "ciepłego guzika" będą oznakowane?

Pojazdy wyposażone w „ciepły guzik” będą oznaczone wewnątrz i na zewnątrz specjalnymi piktogramami.


Na drzwiach, wewnątrz i na zewnątrz:




Na zewnątrz, przy przycisku:




Podstawowe informacje dotyczące systemu otwierania drzwi przez pasażerów:

a) system początkowo obejmie ok. 100 z 260 pojazdów funkcjonujących na zlecenie ZTM w Lublinie,

b) funkcja otwierania drzwi przez pasażerów będzie dostępna po jej aktywacji przez kierowcę po zatrzymaniu na przystanku,

c) wewnątrz pojazdu można nacisnąć guzik już w czasie przejazdu między przystankami, a drzwi otworzą się na najbliższym przystanku,

Przykładowe przyciski umieszczone wewnątrz pojazdu:






d) kierowca ma możliwość sterowania drzwiami niezależnie od funkcji tzw. ciepłego guzika,

e) w pojazdach, w których „ciepły guzik” znajduje się tylko przy części drzwi (np. Mercedes Conecto G) kierowca umożliwia otwarcie tych drzwi pasażerom za pomocą „ciepłego guzika” natomiast pozostałe drzwi otwiera tak jak dotychczas,

f) w czasie zamykania drzwi, pasażerowie nie powinni zajmować pola oznaczonego czerwoną "kopertą". Pozostanie w kopercie może utrudnić automatyczne zamknięcie drzwi.




g) w początkowym okresie funkcjonowania systemu, kierowcy w przypadku zaobserwowania problemów z otwarciem drzwi przez pasażera za pomocą „ciepłego guzika” będą zobowiązani do otworzenia drzwi przy których znajduje się pasażer/pasażerowie,

h) funkcje „ciepłego guzika” stosuje się na wszystkich przystankach przez cały rok.

Typy pojazdów wyposażonych w „ciepły guzik”:

- SOLARIS URBINO 12 (20 szt.)
- MERCEDES BENZ CONECTO G (3 i 4 drzwi), (10 szt.)
- MERCEDES BENZ O530G CITARO (20 szt.)
- AUTOSAN SANCITY M12LF (20 szt.)
- MAN NG312 (2 i 3 drzwi) (12 szt.)
- SOLARIS TROLLINO 12 (19 szt.)

W najbliższym roku system „ciepłego guzika” obejmie ponadto kolejnych 68 fabrycznie nowych pojazdów, które dostarczone będą do Lublina (50 autobusów i 18 trolejbusów).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario92




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Poniedziałek, 2 Styczeń 2012 17:03    Temat postu:

CG działa dobrze, ogólnie nie ma tragedii ale pamiętajmy że dziś nie ma studentów (KULu przez cały tydzień) sporo jednak osób sobie nie radzi, dziś jadąc 15 w stronę miasta sam co 2 przystanki im otwierałem bo stali bezczynnie,

natomiast na pewno wszyscy dość szybko się tego nauczą szkoda tylko że piktogramy (które podług płach dawnych na conecto g są świetne) są tak naklejone że najczęściej przebijają przez siebie i obraz jest nieczytelny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kmlublin.fora.pl Strona Główna -> Ogólnie o komunikacji miejskiej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin